Pepe Ruiz, una veu que cal escoltar
Resum elaborat per Ferran Peña, de l’activitat “Xerrada amb Pepe Ruiz”, celebrada a l’Ateneu Terrassenc
Reportatge fotogràfic de Rafael Morante Veure fotografies
El Pepe Ruiz va arribar a Terrassa l´any 1954 de Guadahortuna (Granada), on va néixer el 1947.
Va estudiar en un seminari i em va explicar que l´ambient que va viure amb els capellans obrers el va fer veure que “ aquell no era el seu camí “.
Va optar per formar-se després en Magisteri i Psicologia.
Va fer oposicions i va estar a l’escola Agustí Bartra on va ser director i, més tard, a l’IES Montserrat Roig, fins que es va jubilar.
Sempre ha estat implicat en la lluita veïnal i va ser president de l’Associació de Veïns del barri de Ca n’Anglada entre 1974 i 1996. Un barri on tot estava en una situació molt precària i amb moltes necessitats.
També va militar a Comissions Obreres i l’any 1968, va estar a la presó al costat de l´hospital de Sant Llàtzer , on va passar un mes.
Fou candidat a alcalde l’any 1979.
Avui és el president del Casal d’Avis de Ca n’Anglada i de l’associació en defensa de la llengua Veu Pròpia.
La seva és una d’aquelles veus que sempre cal escoltar i que sempre cal tenir en compte com a referent per seguir construint un món més just . És una veu que hem de reivindicar quan ens parla, ara més que mai, per no perdre el sentit de la unitat democràtica i progressista en uns temps convulsos en què el discurs de l’odi i del neofeixisme està quallant amb impunitat a les nostres institucions.
Ferran Peña