Dissabte, 7 de setembre de 2019, de les 11:00 a les 12:30 h.
Sortida Cultural
Juan Gómez (1945-1971) i la revista ‘Can Oriach’
Punt de trobada : C/de les Salenques /Plaça del Farell Ca n´Oriach Sabadell a les 11 h.
Activitat gratuïta
Organitza: Ferran Peña
Cada vegada que vinc a Sabadell i entro per l’Avinguda de Matadepera noto una sensació especial , sobretot en la zona de Ca n´Oriac. Totes les botigues estan obertes, els bars i terrasses plenes de veïns prenent el vermut o xerrant fins tard . Les dues voreres de l’avinguda sempre estan plenes de gent passejant rient i en total contrast a altres zones de la ciutat i al meu estat d’ànim. Aquesta gent em contagien el seu dinamisme i alegria i em pregunto si sempre hauran estat així. La meva curiositat em va fer entrar al barri, conèixer aquesta gent , la seva historia , les seves arrels ..i la realitat és que tota aquesta bona gent ho va passar molt malament fins arribar als nostres dies. Vull traçar una semblança biogràfica i un resum de l’obra de Juan Gómez , d’aquest intel-lectual sorgit dels mitjans obrers del barri de Ca n’Oriac. Alguns dels seus escrits resulten imprescindibles per conèixer aquest barri i el Sabadell de l’època. Parlarem també de dos personatges molt importants al barri com: Resu Fernández Páez i Patricio Peñalver. Buscarem una masia perduda que potser hagi quedat amagada pels edificis.
Dissabte, 7 de setembre de 2019, de les 11:00 a les 12:30 h.
Sortida Cultural
Juan Gómez (1945-1971) i la revista ‘Can Oriach’
Punt de trobada : C/de les Salenques /Plaça del Farell Ca n´Oriach Sabadell a les 11 h.
Activitat gratuïta
Organitza: Ferran Peña
Cada vegada que vinc a Sabadell i entro per l’Avinguda de Matadepera noto una sensació especial , sobretot en la zona de Ca n´Oriac.
Totes les botigues estan obertes, els bars i terrasses plenes de veïns prenent el vermut o xerrant fins tard .
Les dues voreres de l’avinguda sempre estan plenes de gent passejant rient i en total contrast a altres zones de la ciutat i al meu estat d’ànim.
Aquesta gent em contagien el seu dinamisme i alegria i em pregunto si sempre hauran estat així.
La meva curiositat em va fer entrar al barri, conèixer aquesta gent , la seva historia , les seves arrels ..i la realitat és que tota aquesta bona gent ho va passar molt malament fins arribar als nostres dies.
Vull traçar una semblança biogràfica i un resum de l’obra de Juan Gómez , d’aquest intel-lectual sorgit dels mitjans obrers del barri de Ca n’Oriac. Alguns dels seus escrits resulten imprescindibles per conèixer aquest barri i el Sabadell de l’època.
Parlarem també de dos personatges molt importants al barri com: Resu Fernández Páez i Patricio Peñalver.
Buscarem una masia perduda que potser hagi quedat amagada pels edificis.
Mostra els detalls
Recinte
Organitzador